vineri, 17 iulie 2015

"Tehnici de învățare și memorare rapidă"

Ieri, am participat la un training:"Tehnici de învățare și memorare rapidă", unde l-am avut ca trainer pe Ştefan Popov. La acest training am învățat multe, și aș vrea să vă împărtășesc și vouă cîte ceva.
Mai întîi aș vrea să vă exemplific niște modalități de dezvoltare a simțurilor:
-auditiv-să ne concentrăm asupra sunetelor mai lente care nu sunt scoase în evidență. ex(roțile de la mașini)
-gustativ-mîncăm mai multe preparate odată și încercăm să simțim fiecare din ele. ex(înmuiem biscuitul în lapte, și încercăm să simțim laptele)
-olfactiv-în fiecare zi încercăm să mirosim ceva nou,ce nu am mai mirosit asta.
-vizual-analizăm cît mai des portrete/imagini/poze/ și încercăm să găsim toate elementele ce se află acolo.
-kinestezic-construim, desenăm cît mai mult.
Acum vă voi spune ce tehnici ajută la învățarea și memorarea rapidă:
1.cînd scrii ceva ex(eseu) ascultă muzică relaxantă(brain waves alpha)
2.pentru a memora o temă, ca să nu o uiți încearcă pentru fiecare frază să găsești un sunet diferit al pixului
3.pentru a memora ceea ce ne-a spus mama să cumpărăm, găsește cîte un obiect cu care asociezi productul dat ex.(înghețata cu frigiderul)
4.pentru a memora numele autorilor,personalităților istorice găsește un cuvînt ce începe cu litera din numele său ex.(Caligula-cal)
5.pentru a memora cuvinte noi,sau alt ceva,folosiți hîrtiuțe care se lipesc și lipițile pe perete,dulap,masă
6.faceți cît mai multe pauze
7.Nu recitiți de prea multe ori
8. Răspunde la întrebari – “de ce?” sau “cum anume?”
9.La fel de important este să ai parte de un mediu propice învățării, stimulativ și relaxant.
Acestea au fost tehnicile pe care și eu le-am învățat și sper să le aplic,vă sfătuiesc și pe voi!

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu